مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 06:252021-11-29اقتصادي

آیا واکسن ها روی سویه «اومیکرون» اثرگذار هستند؟


از زمانی که سازمان بهداشت جهانی(WHO) سویه اُمیکرون را به عنوان یک سویه نگران کننده کووید 19 اعلام کرد، در سراسر جهان این دغدغه شکل گرفته که کدام واکسن ها در برابر آن موثر عمل می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، در حالی که دانشمندان هنوز اطلاعات زیادی در مورد این سویه ندارند و ممکن است شدت بیماری حاصل از آن کمتر از دلتا باشد اما اعتقاد بر این است که سرعت انتقال آن نسبت به انواع قبلی بالاتر است.

این سویه باعث بسته شدن برخی از مرزهای بین المللی و تغییر دستورالعمل های سفر در تعدادی از کشورها از جمله استرالیا شده است.

استرالیا یکی از کشورها با بالاترین نرخ واکسیناسیون در جهان است.

آیا واکسن های فایزر، مدرنا و آسترازنکا در برابر سویه جدید محافظت ایجاد می کند؟ در حال حاضر پاسخ ساده این است که این واکسن ها به احتمال زیاد حفاظت لازم را ایجاد خواهند کرد اما هیچکس به طور قطع به این موضوع اطمینان ندارد.

این سویه در افراد واکسینه شده و واکسینه نشده آفریقای جنوبی شناسایی و به گفته کارشناسان ابتلا به آن باعث خستگی شدید اما بیماری خفیف می شود.

به گفته تونی کانینگهام، ویروس شناس موسسه وست مید(Westmead) استرالیا، دانشمندان در سراسر جهان دنبال این هستند که آیا آنتی بادی های محافظ در واکسن های مورد استفاده به اندازه کافی در برابر این سویه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا واکسن ها روی سویه «اومیکرون» اثرگذار هستند؟

آیا واکسن ها روی سویه «اومیکرون» اثرگذار هستند؟