مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 06:202021-11-29سياسي

2 عامل خرد شدن اراضی کشاورزی/به زمینی که تغییر کاربری شده خدمات ندهند


اجرای قانون اصلاحات اراضی قبل از انقلاب باعث خرد شدن اراضی کشاورزی شد و پس از انقلاب هم راهکاری برای جلوگیری از خرد شدن در پی تقسیم سهم الارث وراث در نظر گرفته نشده و به این دلیل روز به روز تغییر کاربری ها اضافه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، صفدر نیازی معاون امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی و احد آزادیخواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شب گذشته، 7 آذرماه در برنامه گفت وگوی ویژه خبری موضوع خرد شدن اراضی را بررسی کردند.

معاون امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قانون اصلاحات ارضی که قبل از انقلاب اجرا شد باعث خرد شدن اراضی کشاورزی شده است، افزود: حدود 6 میلیون هکتار اراضی باغی داریم و سالانه  14 میلیون هکتار از اراضی کشت می شود و زمین های کشاورزی سال به سال خردتر می شود.

وی با اشاره به اینکه  توسعه روستا ها و شهر ها دو میلیون از اراضی کشور را در دهه های گذشته تخریب کرده است، افزود: متاسفانه پس از اجرای قانون اصلاحات ارضی در سال 1340 ، قانونی برای جلوگیری از خرد شدن بواسطه تقسیم سهم ورات نداشتیم و به خرد شدن بیشتر اراضی انجامیده است.

نیازی گفت: وقتی یک دستگاه اجرایی مانند شهرداری مجوز صادر می کنداگرچه خلاف باشد هنگامی که ما شکایت می کنیم رای بر علیه ما صادر می شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 عامل خرد شدن اراضی کشاورزی/به زمینی که تغییر کاربری شده خدمات ندهند

2 عامل خرد شدن اراضی کشاورزی/به زمینی که تغییر کاربری شده خدمات ندهند