مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 06:202021-11-29سياسي

بذرپاش: دیوان محاسبات صلاحیت نظارت مالی بر نهادهای عمومی غیردولتی را دارد


صلاحیت ورود قانونی دیوان محاسبات به رسیدگی مالی تمامی نهادهای عمومی غیردولتی اعم از شهرداری ها، شرکت های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی، - مهرداد بذرپاش رییس دیوان محاسبات کل کشور در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، پیرامون حیطه وظایف دیوان محاسبات اظهار داشت: براساس قانون، وظیفه دیوان محاسبات کشور نظارت مستمر مالی بر تمامی دستگاه ها و ارگان هایی است که به هر نحو از بودجه سالانه بهره مند می شوند.

رییس دیوان محاسبات با بیان اینکه هرآنچه در قانون بعنوان مایملک عمومی شناخته می شود، مشمول نظارت مالی دیوان خواهد بود، گفت: دیوان محاسبات صلاحیت دارد تا بر نحوه دخل و خرج در تمامی نهادهای عمومی اعم از دولتی و غیردولتی نظارت داشته و بر هرگونه فرآیند مالی صورت گرفته در این نهادها نظارت کند.

وی در خصوص برخی اختلاف نظرهای کارشناسی پیرامون ورود دیوان محاسبات به حوزه مالی دستگاه هایی همچون شهرداری ها و شوراهای شهر و روستا، شرکت های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی، بانک ها و.

افزود: اگرچه قانون صراحتاً در این باره اظهار نظر کرده و جای هیچگونه شک و شبهه ای را باقی نگذاشته است اما برای روشن تر شدن ابعاد این موضوع می توان به رأی صادره از سوی هیات تخصصی اقتصادی دیوان عدالت اداری در سال 1398 نیز اشاره کرد که بر صلاحیت مداخله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بذرپاش: دیوان محاسبات صلاحیت نظارت مالی بر نهادهای عمومی غیردولتی را دارد

بذرپاش: دیوان محاسبات صلاحیت نظارت مالی بر نهادهای عمومی غیردولتی را دارد