مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 06:052021-11-29سياسي

تنگه قیل بزرگترین محوطه ساسانی کشف شده در کرمانشاه ثبت ملی می شود


معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: بزودی پرونده تنگه قیل بزرگترین و وسیع ترین محوطه کشف شده از دوران ساسانیان در کرمانشاه برای قرار گرفتن در فهرست آثار ملی تهیه می شود.

- "تنگه قیل" بزرگترین محوطه ساسانی کشف شده در کرمانشاه ثبت ملی می شود ایسنا/کرمانشاه معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: بزودی پرونده تنگه قیل بزرگترین و وسیع ترین محوطه کشف شده از دوران ساسانیان در کرمانشاه برای قرار گرفتن در فهرست آثار ملی تهیه می شود.

کیومرث اعظمی در گفت و گو با ایسنا، تنگه قیل یا به زبان مردم محلی قیول را محوطه ای مربوط به دوره ساسانی در جنوب استان دانست و اظهارکرد: این محوطه سال 1388 شناسایی شده بود، اما باتوجه به صعب العبور بودن منطقه و برخی مسائل دیگر به ثبت ملی نرسیده بود.

وی ادامه داد: تنگه قیل در نزدیکی روستای منصوری واقع در انتهای حوزه استحفاظی کرمانشاه با استان ایلام قرار گرفته و محوطه ای بسیار وسیع را شامل می شود.

معاون میراث فرهنگی استان ادامه داد: این محدوده وسیع در زمان ساسانیان کاربردی نظامی و مسکونی داشته و در دوره اسلامی هم از آن استفاده شده است.

وی با بیان اینکه بناهای متعددی در دوره ساسانی در این منطقه ساخته شده است، عنوان کرد: باتوجه به اهمیت این محوطه باستانی اخیرا به همراه مدیرکل میراث فرهنگی استان و ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنگه قیل بزرگترین محوطه ساسانی کشف شده در کرمانشاه ثبت ملی می شود

تنگه قیل بزرگترین محوطه ساسانی کشف شده در کرمانشاه ثبت ملی می شود