مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 06:052021-11-29سياسي

آب این سد کی به درد مردم می خورد؟/ کمبود آب و بحران کوچ روستاییان


بخش کالپوش و روستاهایش سالیان سال است علی رغم پیگیری های متعدد از سوی مردم و دفتر امامت جمعه منطقه، به دلیل عدم توجه و رسیدگی مسئولان وزارت نیرو با معضل تخصیص آب آشامیدنی دست به گریبان است.

- ایسنا/سمنان بخش کالپوش و روستاهایش سالیان سال است علی رغم پیگیری های متعدد از سوی مردم و دفتر امامت جمعه منطقه، به دلیل عدم توجه و رسیدگی مسئولان وزارت نیرو با معضل تخصیص آب آشامیدنی دست به گریبان است.

حجت الاسلام اسماعیل بهرامی امام جمعه کالپوش استان سمنان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به معضل جدی کمبود آب آشامیدنی در روستاهای این منطقه، اظهار کرد: منطقه پربارشی همچون کالپش نباید تا این حد دچار کمبود منابع آبی باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های این بخش خاطرنشان کرد: بخش کالپوش بخشی در شهرستان میامی در استان سمنان است.

این منطقه که حدود 20 هزار نفر جمعیت دارد، از 12 روستا تشکیل شده و مرکز آن روستای حسین آباد است، امام جمعه کالپوش با بیان اینکه شغل بیشتر اهالی این بخش، کشاورزی و دامداری است ادامه داد: بخش کالپوش تنها منطقه ای است که جمعیت روستانشین آن بیش از جمعیت شهرنشین آن است.

این بخش از آب و هوای مساعد و بارندگی های به نسبت کافی برخورداراست و با داشتن زمین های حاصلخیز، قطب تولید محصولات کشاورزی در استان سمنان نیز بشمار می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب این سد کی به درد مردم می خورد؟/ کمبود آب و بحران کوچ روستاییان

آب این سد کی به درد مردم می خورد؟/ کمبود آب و بحران کوچ روستاییان