مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 06:002021-11-29اقتصادي

راهکارهای دانشگاه اصفهان برای احیای زاینده رود


رییس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه اصفهان با بیان اینکه دفتر مطالعات زاینده رود دانشگاه اصفهان می تواند مقدمات ستادی هم اندیشی را فراهم کند، راهکارهای دانشگاه اصفهان برای احیای زاینده رود و حل مسائل این حوضه آبریز را مطرح کرد.

- طی دو دهه گذشته خشکی زاینده رود و برداشت های بی رویه از آبخوان دشت اصفهان- برخوار منجر به خالی شدن آن و ایجاد بحران در حوضه این رود که روزگاری زنده رود نام داشت، شده است.

با توجه به آمار ارائه شده ازسوی وزارت نیرو میزان حجم آب موجود در مخزن سد کمتر از 170 میلیون مترمکعب بوده که معادل کمتر از 15 درصد حجم مخزن است.

در حال حاضر، عمده ترین چالش های حوضه آبریز زاینده رود شامل خشکسالی، بروز پدیده فرونشست، فقدان آب شرب برای جمعیت ساکن در این منطقه، مشکل در تأمین آب مورد نیاز صنایع، کشاورزی و خشکی تالاب گاوخونی و تبدیل شدن آن به کانون ریزگرد است.

رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در نامه ای به رؤسای دانشگاه های اصفهان، آزاد اسلامی، تهران، شهرکرد، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، علم و صنعت ایران و یزد، از این دانشگاه ها خواست که نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود را در خصوص احیای زاینده رود و حل مسائل این حوضه آبریز به این مرکز ارسال کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای دانشگاه اصفهان برای احیای زاینده رود

راهکارهای دانشگاه اصفهان برای احیای زاینده رود