مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 06:002021-11-29اقتصادي

صادرات سیب ایران به عراق/هیئت عراقی برای بررسی تجارت کشاورزی به ایران می آید


به زودی هیئتی را برای بررسی مشکلات به ایران می فرستم و پس از آن سفری به ایران خواهم داشت تا در زمینه تجارت کالاهای کشاورزی و فناوری تولید با هم به توافق برسیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با محمد کریم الخفاجی وزیر کشاورزی جمهوری عراق، اظهار کرد: کشور ایران و عراق با هم قرابت مشترک زیادی دارند و این گفتگوها می تواند روابط دو کشور را در حوزه کشاورزی و غذا بهبود بخشد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که یکی از مشکلات ما در زمینه حمل و نقل کالاهای کشاورزی است، عنوان کرد: کالاهای کشاورزی فاسدشدنی و آسیب پذیر هستند بنابراین دو کشور باید مشکلات موجود در حمل و نقل محصولات کشاورزی را تسهیل کنند و لازم است به همین منظور با توافق طرفین یک کارگروه متشکل از سازمان ها و وزارتخانه های ذی ربط تشکیل شود.

ساداتی نژاد با اشاره به امضای موافقت نامه قرنطینه دامی و نباتی در سال 93 بین ایران و عراق عنوان کرد: در زمینه اجرای این توافق نامه مشکلاتی وجود داشته که با توافق طرفین، لازم است کارگروه مشترکی بین رؤسای دامپزشکی و حفظ نباتات دو کشور تشکیل شود تا گسترش همکاری ها و مفاد موافقت نامه در این زمینه اجرایی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات سیب ایران به عراق/هیئت عراقی برای بررسی تجارت کشاورزی به ایران می آید

صادرات سیب ایران به عراق/هیئت عراقی برای بررسی تجارت کشاورزی به ایران می آید