مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 05:402021-11-29بين الملل

امیرخان متقی با نماینده هیئت دیپلماتیک انگلیس دیدار کرد


سرپرست وزارت خارجه افغانستان که برای دور دوم مذاکرات با آمریکا در دوحه به سر می برد؛ دیداری با نماینده هیئت دیپلماتیک انگلیس انجام داده است.

- به نقل از اسپوتنیک، مارتین لانگدن کاردار هیئت نمایندگی انگلیس در افغانستان –که بعد از سقوط کابل در دوحه قطر مستقر شد- دیدار و گفتگویی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان داشته است.

لانگدن در این باره مدعی شد: با متقی و همکارانش درباره اوضاع انسانی، تداوم حمایت انگلیس از مردم افغانستان، چالش تروریسم و ضرورت بازگشت همه دختران افغان به مدرسه صحبت کردیم.

پیشتر، عبدل القهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده بود که متقی مذاکراتی دو روزه با هیئت اتحادیه اروپا به سرپرستی توماس نیکلسون نماینده ویژه این اتحادیه در امور افغانستان داشته که شامل موضوعاتی مانند اوضاع انسانی، بهداشت و مسائل امنیتی بوده است.

طرفین برای ادامه این دیدارها توافق کرده اند.

هیئت مذاکره کننده طالبان در حال حاضر برای برگزاری دور دوم مذاکرات با آمریکا که قرار است دو هفته طول بکشد، در دوحه قطر به سر می برد.

هیئت طالبان در این مذاکرات در مورد موضوعات سیاسی، پول های مسدود شده افغانستان، کمک های بشردوستانه، گشایش دوباره سفارتخانه ها در کابل و تأمین امنیت آنها و سایر موارد مرتبط بحث و گفتگو خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرخان متقی با نماینده هیئت دیپلماتیک انگلیس دیدار کرد

امیرخان متقی با نماینده هیئت دیپلماتیک انگلیس دیدار کرد