مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 04:452021-11-29اقتصادي

فصل پاییز، بهار گردشگری مزرعه در خراسان جنوبی


پاییز در خراسان جنوبی فصل برداشت محصولات استراتژیک کشاورزی مانند زرشک و زعفران است که بهار گردشگری مزرعه محسوب می شود و با توجه به لغو محدودیت های سفر برای گردشگران داخلی و خارجی می توان از این فرصت برای تقویت اقتصاد گردشگری بهره گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا زرشک، زعفران، عناب و انار چهار محصول استراتژیک خراسان جنوبی هستند که با شروع پاییز، مزارع و باغات استان نیز رنگ سرخ به خود می گیرد و مناظر دیدنی از طبیعت را پدید می آورد.

فصل برداشت محصولات شاخص خراسان جنوبی که نقش مهمی در اقتصاد منطقه نیز دارند فرصتی ناب برای حضور گردشگران است تا هم با آیین های کهن کشاورزی آشنا شوند و هم از این محصولات تازه به عنوان سوغات سفر بهره ببرند.

به عقیده کارشناسان، گردشگری مزرعه راهکاری برای حفاظت از چشم اندازهای سنتی است.

برخی گردشگران این نوع گردشگری را با هدف تفریحی دنبال می کنند یا به عنوان یک سفر نوستالژیک، به روزهای خوب گذشته به آن می نگرند.

افزون بر این، گردشگری مزرعه به عنوان یکی از زمینه های سرمایه گذاری در کشاورزی مزارع از راه ارائه خدمات پذیرایی مورد تاکید است.

زرشک، زعفران و عناب سه محصول شاخص خراسان جنوبی محسوب می شوند که زمان برداشت آنها در فصل پاییز است و این استان رتبه اول تولید زرشک و عناب و رتبه دوم تولید زعفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فصل پاییز، بهار گردشگری مزرعه در خراسان جنوبی

فصل پاییز، بهار گردشگری مزرعه در خراسان جنوبی