مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 04:352021-11-29پزشكي

انسداد روده بزرگ، علائم، علت ها و درمان


روده بزرگ بخشی از سیستم گوارش است که شامل کولون و رکتوم می شود، روده بزرگ نقش حیاتی در دفع ضایعات از بدن دارد، تفاله های غذایی مایع از روده باریک وارد روده بزرگ شده و در آنجا تبدیل به جامد می شوند.

- یک متخصص داخلی گفت: انسداد روده بزرگ می تواند آن را کاملاً یا نسبتا مسدود کند، روده ای که مسدود باشد ممکن است پاره شده و عفونتی مرگ آور به دنبال داشته باشد.

علی هادیان پور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: انسداد روده بزرگ باعث می شود گاز یا مدفوع نتواند از بدن خارج شود و می تواند در هر قسمتی از آن رخ دهد.

وی عنوان کرد: روده بزرگ بخشی از سیستم گوارش است که شامل کولون و رکتوم می شود، روده بزرگ نقش حیاتی در دفع ضایعات از بدن دارد، تفاله های غذایی مایع از روده باریک وارد روده بزرگ شده و در آنجا تبدیل به جامد می شوند.

هادیان پور در پاسخ به این سؤال که انسداد روده بزرگ چقدر شایع است؟، بیان کرد: انسداد روده بزرگ 20 درصد از کل موارد انسداد روده را شامل می شود اما انسداد روده باریک شایع تر است.

این متخصص داخلی با اشاره به این که افراد در هر سن و سالی و از هر جنسیتی می توانند به انسداد روده بزرگ دچار شوند، افزود: بعضی از نوزادان با نقص مادرزادی متولد می شوند که روده هایشان به درستی شکل نگرفته، این عارضه می تواند باعث پیچ خوردگی روده و در نتیجه انس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انسداد روده بزرگ، علائم، علت ها و درمان

انسداد روده بزرگ، علائم، علت ها و درمان