مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 04:252021-11-29اقتصادي

اعمال محدودیت ستاد ملی کرونا برای افراد واکسن نزده


دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19 گفت: ستاد ملی کرونا می تواند برای افرادی که واکسن نزده اند، محدودیت هایی اعمال کند چون این افراد می توانند منشأ ایجاد موج های بیماری در کشور شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبحث و بررسی شد.

وی افزود: مواردی از واریانت اُمیکرون در کشورهای مختلف شناسایی شده و به دلیل سرایت بالای این نوع جهش، نگرانی هایی وجود دارد و در مطالعات مختلف نشان داده شده که در کشورهای آفریقایی، میزان واکسیناسیون خیلی پایین و کمتر از 40 درصد بوده، این جهش در کرونا رخ داده البته جهش های متعددی در کرونا ایجاد شده و شاید بیش از 50 نوع جهش ایجاد و باعث به وجود آمدن جهش اُمیکرون شده باشد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تصریح کرد: مهم ترین راه مقابله با واریانت های جدید ویروس از جمله اُمیکرون، واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت در مبادی مرزی کشورها به ویژه کشورهایی است که با کشورهای آفریقایی رفت و آمد و داد و ستد دارند.

در حال حاضر برخی کشورهای اروپایی، محدودیت هایی را در مرزهای خود ایجاد کرده اند و این موارد در کمیته علمی بررسی و بر افزایش پوشش واکسیناسیون، لزوم رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و تزریق دوز اضافه یا یادآور تاکید شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال محدودیت ستاد ملی کرونا برای افراد واکسن نزده

اعمال محدودیت ستاد ملی کرونا برای افراد واکسن نزده