مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 03:452021-11-29پزشكي

قرار گرفتن در معرض نور قرمز صبحگاهی کاهش بینایی را بهبود می بخشد


نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که تنها سه دقیقه قرار گرفتن در معرض نور قرمز عمیق طلوع صبح یک بار در هفته، می تواند به طور قابل توجهی کاهش بینایی را بهبود بخشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از ساینس دیلی، مطالعات محققان دانشگاه کالج لندن نشان می دهد قرار گرفتن روزانه سه دقیقه در معرض نور قرمز عمیق با طول موج بلند، سلول های میتوکندری تولیدکننده انرژی در شبکیه چشم انسان را روشن می کند و به تقویت قوه بینایی در حال کاهش کمک می کند.

محققان دریافتند که در هنگام قرار گرفتن در معرض سه دقیقه نور قرمز عمیق 670 نانومتری (طول موج بلند) در صبح، به طور متوسط 17 درصد بهبودی در قوه دید کنتراست رنگ شرکت کنندگان ایجاد شد و اثرات این قرار گرفتن در معرض نور، حداقل تا مدت یک هفته ادامه دارد.

با این حال، هنگامی که همان آزمایش در بعد از ظهر انجام شد، هیچ بهبودی مشاهده نشد.

دانشمندان می گویند فواید نور قرمز عمیق، پیشرفتی را برای سلامت چشم رقم می زند و باید به درمان های چشمی مقرون به صرفه خانگی منجر شود و به میلیون ها نفر در سراسر جهان دارای کاهش دید طبیعی کمک کند.

پروفسور گلن جفری ، نویسنده اصلی این مقاله، گفت: ما نشان دادیم که یک بار قرار گرفتن در معرض امواج طولانی نور قرمز عمیق در صبح می تواند به طور قابل توجهی کاهش بینایی را بهبود بخشد، که یک مسئله مهم سلامتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرار گرفتن در معرض نور قرمز صبحگاهی کاهش بینایی را بهبود می بخشد

قرار گرفتن در معرض نور قرمز صبحگاهی کاهش بینایی را بهبود می بخشد