مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 03:102021-11-28سياسي

اولین شهری که خبر آزادی اش در جنگ شنیده شد/در جاده پیروزی


آغاز عملیات طریق القدس نوید فتح الفتوحی فراموش نشدنی را داد و با آزادسازی شهر بستان، راه برای دیگر فتوح ایران و بازپس گیری خرمشهر هموار شد.

- ، فرهنگ و اندیشه، زهرا زمانی: هشتم آذر سالروز اجرای عملیات طریق القدس است که منجر به آزادسازی شهر بستان شد.

این عملیات به عنوان اولین گام از سلسله عملیات های کربلا در منطقه دشت آزادگان با هدف آزادسازی بستان و بیش از 70 روستای منطقه طراحی و از 8 تا 15 آذر 1360 اجرا شد.

انتخاب منطقه دشت آزادگان برای اجرای عملیات، به این دلیل که پیوستگی خطوط دشمن از مهران و دهلران تا خرمشهر را از هم می گسست، بسیار مهم بود و کوتاه شدن دست دشمن از این منطقه سبب می شد که ارتش عراق برای ایجاد ارتباط بین دو جبهه خود در شمال و جنوب خوزستان، به ناچار مسافتی طولانی تر، یعنی محیط هورالهویزه را بپیماید که آسان نبود.

با اتخاذ استراتژی جدید در جنگ، هم زمان با تغییر دولت مردان و تحول رویکرد نظام از نظر سیاست داخلی و خارجی و فرماندهان سپاه و ارتش، موقعیتی فراهم شد تا موضوع جنگ که از زمان آغازش در 31 شهریور 1359 تا یک سال بعد، موضوع فرعی دولت شده و در حاشیه قرار گرفته بود، در مرحله نوین، موضوع اصلی کشور شود و مسئولان فارغ از نزاع های کشوری و لشکری به اجرای همه مراحل استراتژی جدید جنگ بپردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین شهری که خبر آزادی اش در جنگ شنیده شد/در جاده پیروزی

اولین شهری که خبر آزادی اش در جنگ شنیده شد/در جاده پیروزی