مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 19:252021-11-28سياسي

زنان اندیمشک نخستین داوطلب فعالیت در رخت شورخانه در دفاع مقدس بودند


روایتگر دفاع مقدس در هشت سال مقاومت اندیمشک گفت: زنان اندیمشک اولین زنان داوطلب فعالیت در رخت شورخانه در دوران هشت سال دفاع مقدس بودند و بعد در اهواز و آبادان این اماکن احداث شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، صغری بُساک امروز در نشست خبری کتاب حوض خون که در محل حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان برگزار شد، گفت: شستن پتو و لباس های رزمندگان و شهدای جنگ ابتدا به صورت خودجوش در خانه های شخصی زنان داوطلب انجام می شد و بعد به درخواست همین زنان داوطلب، این فعالیت گسترده تر شد و تا سال 1360 به صورت دسته جمعی در بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک فعالیت می کردند.

این روایتگر دفاع مقدس در هشت سال مقاومت اندیمشک افزود: گرمای هوا و نبود فضای مناسب باعث احداث رخت شور خانه اختصاصی در سال 1362 در همان بیمارستان شد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهید کلانتری یک بیمارستان معمولی نیست، بیان کرد: فرماندهان و سربازان زیادی از جبهه به این بیمارستان منتقل می شدند و حتی در یک بمب باران، دیوار یکی از اتاق عمل ها تخریب شد، اما پزشکان تجهیزات را به اتاق دیگری منتقل کردند و به جراحی های رزمندگان ادامه می دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان اندیمشک نخستین داوطلب فعالیت در رخت شورخانه در دفاع مقدس بودند

زنان اندیمشک نخستین داوطلب فعالیت در رخت شورخانه در دفاع مقدس بودند