مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 18:352021-11-28پزشكي

علائم ابتلا به سویه اومیکرون چیست؟


رییس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی تصریح کرد که علائم یاد شده تا کنون در گروه کوچکی از مبتلایان به سویه اومیکرون تکرار و مشاهده شده و هنوز برای اظهارنظر دقیق در مورد تبعات و عوارض عمومی ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا زود است.

- آنجلیک کوتزی، رییس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی که از نزدیک در جریان شناسایی سویه جدید ویروس کرونا با نام اومیکرون بوده و در حال بررسی و شناسایی علائم ابتلا به آن در میان بیماران است، در تازه ترین ارزیابی خود از نحوه عملکرد این ویروس جهش یافته اعلام کرد که ابتلا به سویه جدید، بیماری خفیف کووید-19 را در پی داشته و تا کنون موجب بروز عوارض حادی در میان بیماران نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز؛ خانم کوتزی توضیح داد که نخستین بار علائم ابتلا به این سویه جدید را در بیمار مردی که حدود 30 سال سن داشت مشاهده کرد؛ علائمی همچون احساس خستگی زیاد ، بدن درد و سر درد خفیف و گرفتگی صدا که بر خلاف بیماران گذشته دچار گلو درد، مشکل ریوی منجر به سرفه های حاد و از میان رفتن حس بویایی و چشایی نشده بود.

البته رییس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی تصریح کرد که علائم یاد شده تا کنون در گروه کوچکی از مبتلایان به سویه اومیکرون تکرار و مشاهده شده و هنوز برای اظهارنظر دقیق در مورد تبعات و عوارض عمومی ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا زود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم ابتلا به سویه اومیکرون چیست؟

علائم ابتلا به سویه اومیکرون چیست؟