مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 13:252021-11-28بين الملل

تایوان: 27 هواپیمای چینی وارد حریم هوایی ما شدند


وزارت دفاع تایوان مدعی شد هواپیماهای جنگی خود را برای هشدار و دور کردن هواپیماهای جنگی چین که وارد حریم دفاع هوایی تایوان شده بودند، اعزام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که نیروی هوایی آن امروز (یکشنبه) به 27 هواپیمای چینی وارد شده به منطقه دفاع هوایی تایوان، هشدار داد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، این وزارتخانه اعلام کرد: جدیدترین مأموریت چین شامل 18 جت جنگنده به اضافه 5 بمب افکن H-6 با قابلیت حمل اتمی و همچنین یک هواپیمای سوخت گیری هوایی Y-20 بود.

بر اساس نقشه ای که این وزارتخانه ارائه کرد، بمب افکن ها و شش جنگنده به سمت جنوب تایوان به کانال باشی که این جزیره را از فیلیپین جدا می کند، رفتند و سپس به اقیانوس آرام رفتند و به چین بازگشتند.

طبق این گزارش، این هواپیماها با هواپیمای سوخت رسان همراه بودند که نشان می دهد چین به جنگنده های کوتاه برد در داخل پرواز سوخت گیری کرده است.

وزارت دفاع تایوان افزود هواپیماهای جنگی را برای هشدار دادن و دور کردن هواپیماهای چینی فرستاد و در عین حال سیستم های موشکی برای نظارت بر آن ها مستقر شد.

به نوشته رویترز، هیچ اظهارنظر فوری از سوی چین که در گذشته گفته چنین اقداماتی، تمریناتی با هدف حفاظت از حاکمیت این کشور است، وجود نداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایوان: 27 هواپیمای چینی وارد حریم هوایی ما شدند

تایوان: 27 هواپیمای چینی وارد حریم هوایی ما شدند