مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 07:352021-11-28پزشكي

پارادوکسی از مرگ تا حیات


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اهدای عضو، اوج بخشش یک انسان است، انسانی که در سخت ترین لحظه زندگی خود تصمیم می گیرد اعضای بدن یکی از عزیزانش را که دچار مرگ مغزی شده است، - ببخشد.

صدیق جدیدالاسلامی اظهار کرد: اهدای اعضای جوان 18 ساله، قهرمان رزمی کار سقزی، نوید بخش زندگی دوباره برای 6 بیمار نیازمند پیوند عضو شد.

جدیدالاسلامی عنوان کرد: سیوان آذرپور جوان 18 ساله، قهرمان رزمی کار اهل صاحب از توابع شهرستان سقز که 30 آبان ماه سال جاری دچار حادثه و ضایعه مغزی شده بود بعد از 3 روز به حالت کما در بیمارستان شفای سقز بستری و سپس به کوثر سنندج منتقل شد.

وی با اشاره به روند اهدای عضو این قهرمان رزمی کار که در زمان حیات قهرمانانه زیست و با اهدای عضوش شجاعانه نجات بخش زندگی دیگران شد، خاطرنشان کرد: مرگ مغزی این بیمار با وجود تمام تلاش پزشکان و کادر درمان، طبق کمیسیون پزشکی به صورت قطعی اعلام و با رضایت خانواده وی برای اهدای عضو به بیمارستان سینا در تهران منتقل و 6 عضو اصلی بدن برای پیوند به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه مقوله اهدای عضو بیماران مرگ مغزی نیازمند فرهنگ سازی گسترده در جامعه است، ادامه داد : هنوز بسیاری از خانواده ها نسبت به اهدای عضو بیمار خود تمایل ندارند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارادوکسی از مرگ تا حیات

پارادوکسی از مرگ تا حیات