مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 04:452021-11-28پزشكي

علائم ابتلا به کبد چرب/ این بیماری قابل درمان است؟


فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد گفت: کبد چرب از بیماری های شایع زندگی ماشینی است که با مصرف دارو در کنار ورزش، کاهش وزن و تغییر سبک زندگی کنترل می شود اما هیچگاه به صفر نمی رسد.

- محمود اسحاق حسینی فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد در گفتگو با خبرگزاری فارس در خصوص بیماری کبد چرب و روش های کنترل آن گفت: کبد چرب صرفا با دارو کنترل نمی شود بلکه مصرف دارو باید در کنار فاکتورهای دیگری همچون کاهش وزن، ورزش کردن، کنترل بیماری های زمینه ای مثل دیابت و چربی بالا وجود داشته باشد.

ضمن اینکه کبد چرب صفر نمی شود بلکه می توان آن را از درجات بالاتر به درجات پایین تر تقلیل داد تا در آینده بیماری دیگری روی آن سوار نشود.

وی درباره افرادی که بر روی بدن خود لکه هایی به همراه خارش دارند گفت: ضایعات پوستی می تواند نشانه ای از درگیری کبدی باشد اما به آن معنی نیست که هر فردی ضایعه پوستی دارد به بیماری کبدی مبتلا باشد.

این افراد باید تحت نظر پزشک بوده و اگر آلرژی معمولی تشخیص داده شود باید از ماده غذایی که موجب آلرژی می شود خودداری کنند ولی برای اطمینان از اینکه آیا این ضایعات مربوط به کبد است باید آزمایش های کبدی بدهند.

فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد کورک ها را نشانه ای از بیماری دیابت در سنین بالا و یا در جوانان به علت مصرف داروهای هورمونی عنوان کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم ابتلا به کبد چرب/ این بیماری قابل درمان است؟

علائم ابتلا به کبد چرب/ این بیماری قابل درمان است؟