مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 04:402021-11-28سياسي

حسرت 10 ساله معلمان، پول نشد


انتظار معلمان برای اجرای نظام رتبه بندی 10ساله شد اما هنوز هم دولت و مجلس به بهانه تورم زابودن و کسری بودجه زیر بار اجرای این ایده نمی روند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه همشهری، درست 10 سال از نخستین باری که موضوع رتبه بندی معلمان از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش مطرح شده، می گذرد.

در این 10 سال پنج وزیر با وعده اجرای درست و دقیق این ایده از مجلس رأی اعتماد گرفته اند اما در پایان راه معلوم شد که در اجرای آن ناتوان بوده اند.

ماجرای رتبه بندی معلمان که فراز و فرودهای متعدد، سرنوشت آن را شبیه قصه های هزار و یک شب کرده، در آستانه 10سالگی دوباره به صحن پارلمان رفته، اما این بار هم به بهانه کسری بودجه و آن چه با عنوان بار تورمی اجرای لایحه از آن یاد می شود، به در بسته خورده است.

در نتیجه دولت و مجلس به دنبال این هستند که اجرای آن را برای مدتی نامعلوم به عقب بیندازند؛ اتفاقی که باعث اعتراض و ناراحتی معلمان شده و آنها را بار دیگر ناامید کرده است.

طرح اولیه از کجا آمد؟ سرچشمه این لایحه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برمی گردد که در سال 1390 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

در فصل هفتم این سند، بندی با این مضمون نوشته شده که استقرار نظام سنجش صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای، تعیین ملاک های ارزیابی و ارتقای مرتبه (نظا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسرت 10 ساله معلمان، پول نشد

حسرت 10 ساله معلمان، پول نشد