مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 04:102021-11-28سياسي

اولین موتور دیزلی دریایی تمام بومی رونمایی شد


فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی از اولین موتور دیزلی دریایی تمام ایرانی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ امیر دریادار شهرام ایرانی در استودیو نگاه یک شبکه اول سیما به مناسبت هفتم آذرماه روز نیروی دریایی افزود: رونمایی از اولین موتور دریایی دیزلی به عنوان هدیه ای به مردم می باشد که تماماً با دستان مهندسان داخلی طراحی و ساخته شده است این موتور تمامی تست های خود را پشت سر گذاشت و بر روی اولین ناو موشک انداز نصب خواهد شد.

او ادامه داد: از آنجا که در موتورها، مهم ترین قسمت، خنک کننده ها محسوب می شوند در حوزه دریایی هم این کار با آب شور دریا انجام می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: موتور های دریایی به مناسبت ماموریت های محوله به آنها، همواره 24 ساعته روشن هستند طراحی آن از این لحاظ مورد اهمیت قرار می گیرد حال آن که امکان خنک سازی موتور های دیزلی دریایی به دست توانمند مهندسان داخلی میسر شده است.

امیر دریادار ایرانی تصریح کرد: در جهان حدود 5 تا 6 کشور هستند که توانایی طراحی چنین موتور هایی را دارند که ایران هم در میان همین کشور ها قرار دارد.

وی با اشاره به عملیات مروارید که سال ها بعد، زمان وقوع آن به روز نیروی دریایی نام گرفت افزود: عملیات مروارید نتیجه یک سلسله عملیات ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین موتور دیزلی دریایی تمام بومی رونمایی شد

اولین موتور دیزلی دریایی تمام بومی رونمایی شد