مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 03:452021-11-28سياسي

عملکرد کمیسیون اصل 90 باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد


عملکرد کمیسیون اصل 90 باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد و ظرفیت های مغفول مانده این کمیسیون شناسایی و در قوانین مربوط به اجرای این اصل، - بازنگری لازم صورت گیرد.

سیدمهدی حجتی در گفتگو با ایسنا درباره سخنان رییس قوه قضاییه مبنی براینکه مفهوم و نحوه شکایت از طرز کار قوا تبیین نشده است ، گفت: شکایت از عملکرد قوای سه گانه و زیرمجموعه های آنها اعم از تمام وزارتخانه ها و ادارات و سازمانهای وابسته به آنها و بنیادها ونهادهای انقلابی ومؤسساتی که به نحوی از انحاء به یکی از قوای فوق الذکر مربوط می باشند، حق هر یک از شهروندان ایرانی و حتی خارجی است.

این وکیل دادگستری با اشاره به قانون اجازه مکاتبه و تحقیق مستقیم به کمیسیون اصل 90 با دستگاههای دولتی جهت رسیدگی به شکایات مردم که در سال 1359 به تصویب رسیده است، گفت: به موجب این ماده واحده، کمیسیون اصل 90 می تواند مستقیماً با مرجع طرف شکایت مکاتبه یا به آنها مراجعه نماید و برای رسیدگی به شکایاتی کتبی که از طرف مسئولین مربوطه بدون جواب مانده و یا جواب قانع کننده بدان ها داده نشده و رفع مشکلات توضیح بخواهد و آنها نیز مکلف هستند که دراسرع وقت جواب کافی به کمیسیون ارسال نمایند.

حجتی گفت: به موجب تبصره الحاقی به این ماده واحده در سال 1364 مسئولین و مأمورین طرف تحقیق و پرسش مکلفند پاسخ خویش به مکاتبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملکرد کمیسیون اصل 90 باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد

عملکرد کمیسیون اصل 90 باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد