مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 03:102021-11-27بين الملل

چرا عملیات آزادسازی بستان طریق القدس نام گرفت؟


عملیات طریق القدس از جمله عملیات های مشترک سپاه و ارتش در طول جنگ ایران و عراق بود که با رمز یا حسین (ع) در سی دقیقه بامداد هشت آذر 1360 و با عبور نیروهای پیاده یگان های سپاه از میادین مین و مواضع دشمن در چندین محور به طور همزمان به ویژه در منطقه عمومی .

- آن را فتح الفتوح نامید.

رژیم بعث در 31 شهریور 1359 خورشیدی با اتکا به تجهیزات لجستیکی و پیشرفته جنگی خود به مرزهای جنوبی ایران حمله کرد و در فاصله کمی، بسیاری از روستاها و شهرهای مرزی را ویران و مردم بسیاری را به خاک و خون کشید اما مقاومت خودجوش و مردمی در شهرهای خوزستان پیشروی دشمن را مهار کرد.

این در حالی بود که در آن روزها ایران تازه انقلاب کرده به فکر استحکام پایه های حکومت تازه شکل گرفته خود بود و شرایط به گونه ای نبود که آمادگی کاملی برای مقابله با تجاوز به خاک کشور داشته باشد اما با این شرایط و با مقاومت جوانان و نوجوانان انقلابی و رهبری امام خمینی(ره) ایرانیان در عملیات های مختلف به پیروزی رسیدند، یکی از این عملیات ها، طریق القدس نام داشت که رزمندگان اسلام با پیروزی خود، دستاوردهای ارزشمندی به دست آوردند.

موقعیت و محدوده جغرافیایی منطقه عملیاتی طریق القدس منطقه عملیاتی طریق القدس در حدود 75 کیلومتری اهواز و در منطقه عمومی دشت آزادگان و در 25 کیلومتری جنوب غربی سوسنگرد ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا عملیات آزادسازی بستان طریق القدس نام گرفت؟

چرا عملیات آزادسازی بستان طریق القدس نام گرفت؟