مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 17:452021-11-27اجتماعي

سنت های کاشان ریشه در فرهنگ و اصالت مردم آن دارد


این شهر تاریخی با پیشینه بسیار غنی فرهنگ و تمدن، خاستگاه آیین ها و سنن دیرینه ای است که ریشه در فرهنگ و اصالت مردم آن دارد.

- ایسنا/اصفهان شهردار کاشان گفت: این شهر تاریخی با پیشینه بسیار غنی فرهنگ و تمدن، خاستگاه آیین ها و سنن دیرینه ای است که ریشه در فرهنگ و اصالت مردم آن دارد.

حسن بخشنده، امروز (شنبه-6 اذر) در کنفرانس آنلاین شبکه همکاری های ناملموس بین شهری(ICCN) اظهار کرد: آیین های سنتی مذهبی قالیشویان و آیین بافت فرش کاشان از جمله آثاری است که در فهرست میراث ناملموس یونسکو به ثبت رسیده است.

وی افزود: آیین قالیشویان، یکی از بزرگترین و مهمترین سنت های مذهبی ایران است که هرساله در هفته دوم مهرماه، جمع زیادی از گردشگران سراسر جهان را گرد هم می آورد تا در بزرگداشت مقام فرزند پنجمین امام شیعیان شرکت کرده و شاهد برپایی این آیین ویژه و خاص باشند.

شهردار کاشان با اشاره به ثبت ده ها میراث معنوی از منطقه فرهنگی کاشان در میراث ملی ایران زمین گفت: سنت های نخل گردانی محرم، تعزیه نوش آباد، گلاب گیری، گل غلتان، اسبندی، شعربافی از جمله آیین های باشکوهی است که هرکدام بخشی از ویژگی های فرهنگ شناختی خاص این منطقه فرهنگی را معرفی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنت های کاشان ریشه در فرهنگ و اصالت مردم آن دارد

سنت های کاشان ریشه در فرهنگ و اصالت مردم آن دارد