مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 17:352021-11-27سياسي

یک ویروس شناس: سویه جدید از سایر سویه های قبلی کرونا حتی دلتا بسیار بیشتر است


کیت های تشخیص پی سی آر در کشور به احتمال زیاد دارای قابلیت شناسایی این سویه نیز هستند ولی برای افتراق آن از بقیه سویه ها باید تست های تکمیلی انجام شود که در انستیتو پاستور ایران این کار قابل انجام است.

- کیت های تشخیص پی سی آر در کشور به احتمال زیاد دارای قابلیت شناسایی این سویه نیز هستند ولی برای افتراق آن از بقیه سویه ها باید تست های تکمیلی انجام شود که در انستیتو پاستور ایران این کار قابل انجام است.

مسوول آزمایشگاه مرجع کشوری کووید 19 انستیتو پاستور ایران گفت: وجود جهش های متعدد در ژنوم ویروس کرونا و شواهد انتشار سریع آن بیانگر این است که سویه (واریانت) جدید در آفریقای جنوبی از گونه های قبلی خطرناکتر است.

مصطفی صالحی وزیری، ویروس شناسی پزشکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا افزود: به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی در روز گذشته (5 آذر) این سویه جدید را در دسته واریانت های نگران کننده طبقه بندی و آن را اومیکرون (Omicron) نامگذاری کرده است.

وی بیان داشت: هم اکنون دانشمندان در حال بررسی ویژگی های این سویه در آزمایشگاه های ویروس شناسی هستند تا تاثیر جهش های آن را بر سرایت پذیری، شدت بیماری زایی، کاهش تاثیر آنتی بادی های مونوکلونال، اختلال در تست های آزمایشگاهی و فرار از پاسخ سیستم ایمنی تعیین کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک ویروس شناس: سویه جدید از سایر سویه های قبلی کرونا حتی دلتا بسیار بیشتر است

یک ویروس شناس: سویه جدید از سایر سویه های قبلی کرونا حتی دلتا بسیار بیشتر است