مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 13:252021-11-27پزشكي

سویه آفریقایی 50 جهش دارد/ هموطنان به آفریقا سفر نکنند


رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: سویه جدید ویروس کرونا از سمت آفریقای جنوبی می تواند قدرت سرایت و بیماری زایی بیشتری داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاز آفریقای جنوبی گزارش شده است، این سویه به دلیل ایجاد تعداد زیادی جهش ژنتیکی در ویروس که تقریباً 50 جهش برآورد می شود، نگرانی های زیادی را در سطح دنیا به وجود آورده است.

وی افزود: هرچه تعداد جهش در یک ویروس بیشتر می شود، نگرانی ها نیز افزایش می یابد، زیرا احتمال اینکه ویروس بتواند قدرت سرایت و همچنین شدت بیماری زایی بیشتری داشته باشد، بیشتر می شود.

به همین دلیل این نگرانی ها افزایش یافته و اکنون محدودیت هایی در سطح دنیا به خصوص در مورد مسافرت به آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه اش یعنی کشورهای بوتساوانا، نامیبیا، اسواتینی، زیمبابوه، موزامبیک برقرار شده و مسافرت ها به این کشورها با محدودیت های جدی صورت می گیرد و تلاش شده که سفرها به حداقل ممکن است برسد.

گویا تأکید کرد: در درجه اول تقاضا می کنیم که هموطنان چنانچه قصد سفر به این کشورها را دارند، سفرشان را به تعویق بیاندازند.

تعویق مسافرت ها اهمیت زیادی دارد، زیرا هنوز وضعیت ویروس در این کشورها مشخص نیست و اینکه با چه سرعتی پیش می رود، قدرت بیماری زایی اش تا چه میزان است یا اینکه چند نفر را تاکنون آلوده کرده؟ سوالاتی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سویه آفریقایی 50 جهش دارد/ هموطنان به آفریقا سفر نکنند

سویه آفریقایی 50 جهش دارد/ هموطنان به آفریقا سفر نکنند