مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 13:252021-11-27سياسي

ترور دانشمندان نیز برنامه هسته ای ایران را متوقف نکرده است


چند قانونگذار و تحلیلگر ایرانی در مصاحبه با یک رسانه خارجی ضمن تاکید بر تداوم برنامه هسته ای ایران گفتند که تروردانشمندان ایرانی تنها بی اعتمادی تهران را به آژانس افزایش داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران در 7 آذر 1399 در منطقه آبسرد در دماوند در جریان یک عملیات تروریستی از قبل برنامه ریزی شده از سوی عوامل رژیم صهیونیستی ترور شد و به شهادت رسید.

هادی گل محمدی ، تحلیلگر سیاسی و امنیتی در نخستین سالگرد شهادت فخری زاده به خبرگزاری عوامل خارجی هستند.

به گفته وی، ترور دانشمند ارشد هسته ای نقش مهمی در تسریع اقدام مجلس ایران برای تصویب قانون کاهش محدودیت های هسته ای داشت.

این مقام مجلس ایران افزود که فخری زاده مستقیماً در برنامه هسته ای ایران دست نداشت، اما در فعالیت های تحقیقاتی مختلفی از جمله در زمینه دفاع زیستی و دفاع هسته ای مشغول بود.

سیدحسین موسویان ، کارشناس امورهسته ای نیز در این زمینه گفت نفوذ جاسوسان اسراییلی و آمریکایی یک احتمال است، اما بازرسان آژانس می توانند نقش جاسوس برای انتقال اطلاعات باشند.

به گفته وی، تجارب گذشته ثابت می کند که گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران همیشه به رسانه ها درز کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترور دانشمندان نیز برنامه هسته ای ایران را متوقف نکرده است

ترور دانشمندان نیز برنامه هسته ای ایران را متوقف نکرده است