مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 12:302021-11-27پزشكي

آلزایمر بیماری ارثی است؟


دکتر حمید نورالهی مقدم، متخصص بیماری های مغز و اعصاب، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و عضو انجمن مغز و اعصاب ایران درباره بیماری آلزایمر توضیحاتی ارائه داده است.

- ، دکتر حمید نورالهی مقدم، متخصص بیماری های مغز و اعصاب، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و عضو انجمن مغز و اعصاب ایران درباره بیماری آلزایمر و تبعات آن در سال های آینده با توجه به افزایش سالمندان اظهار می دارد: یکی از تبعات واضح بیماری آلزایمر می تواند بار مالی برای جامعه باشد چون نسبتا بیماری پرهزینه ای محسوب می شود و از تبعات دیگر هم می توان گفت که کسانی که در سنین میانسالی مشغول به کار هستند ،ممکن است بعد از ابتلا از رده کار خارج شوند و غیر از جامعه برای خانواده هم می تواند مشکلاتی ایجاد کند و در کل می تواند بیماری پر درد سری باشد.

متن گفت وگو با دکتر ابراهیمی مقدم را می خوانید: با توجه به این که جمعیت سالمندان ایران به نسبت جمعیت های دیگر در آینده نزدیک افزوده خواهند شد امکان شایع شدن آلزایمر نیز به همان نسبت بیشتر برآورد شده است .

آیا راهی برای پیشگیری از این بیماری وجود د ارد؟ در آینده این بیماری چه تبعاتی برای کشور خواهد داشت؟ هر چقدر سن متوسط جمعیت بالاتر برود، شیوع آلزایمر هم بالاتر می رود یادگیری زبان دوم می تواند در کاهش شیوع آلزایمر بسیار موثر باشد این بیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلزایمر بیماری ارثی است؟

آلزایمر بیماری ارثی است؟