مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 12:052021-11-27اقتصادي

ثبت 2477 رشته قنات در همدان/ منابع آبی پایدار در گرو بازسازی و نوسازی قنوات


مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه 2 هزار و 477 رشته قنات استان در سامانه ملی قنوات کشور ثبت شده است گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و افت منابع آب زیرزمینی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، امیر لاهوتیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک دوره آموزشی از دوم تا پنجم آذرماه در خصوص مرمت، نگهداری و بازسازی قنوات در سطح استان برگزار شده است اظهار کرد: در این دوره آموزشی پیمانکاران بخش خصوصی و افراد حقیقی اعم از مغنیان و کارشناسان استان که با لایروبی، مرمت و احیای قنوات درگیر هستند، بهره می بردند.

وی با اشاره به اینکه سعی شد در این دوره از مدرسان با تجربه و مجرب سطح کشور استفاده شود افزود: در این کارگاه آموزشی مطالبی همچون فنی قنوات، ابزار و تجهیزات، روش های انجام عملیات قنات و راه های افزایش آبدهی قنوات بدون کف کشی و نوکنی و عملیات حفظ و نگهداری قنات ارائه شد.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: استان 2 هزار و 477 رشته قنات در سامانه ملی قنوات کشور ثبت شده دارد که این میزان قنات رتبه پنجم ثبت قنوات در سامانه ملی را از آن استان کرده است.

وی در ادامه یادآور شد: شهرستان های استان از نظر تعداد قنوات درصدهای متفاوتی را به خود اختصاص داده اند به نحوی که در این راستا شهرستان ملایر با 621 رشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 2477 رشته قنات در همدان/ منابع آبی پایدار در گرو بازسازی و نوسازی قنوات

ثبت 2477 رشته قنات در همدان/ منابع آبی پایدار در گرو بازسازی و نوسازی قنوات