مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 12:002021-11-27سياسي

اصالت زبان در مستندنویسی حفظ شود/تفاوت های خاطره و تاریخ شفاهی


مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری گفت: در روایت نگاری مستند روح واقعیت حقیقت موجود است و این گونه روایت از داستان و هرچه تخیل است به دور است.

- ، محمد قاسمی پور در کارگاه روایت مستند زیر ذره بین با اشاره به اهمیت مصاحبه در تاریخ شفاهی اظهار کرد: مصاحبه در ذات خودش دو نفره است و دوگویی در مصاحبه بهتر از تک گویی است.

وی ضمن بیان تفاوت های خاطره و تاریخ شفاهی افزود: خاطره آن چیزی است که در زمانی بر ما گذشته است و تأثیر آن تاکنون با ماست.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری تصریح کرد: گذر زمان بر روی آرشیو بایگانی گنجینه حافظه ما اثر می گذارد و کیفیت خود را از دست می دهد.

مدرس این کارگاه خاطرنشان کرد: در تاریخ شفاهی افزون بر چیزهایی که خاطره دارد می توانیم بستر، زمینه، پیرامون رویدادها و وقایع را مورد توجه قرار دهیم.

تاریخ شفاهی امکان پرسش سوالات پرسیده نشده وی با اشاره به اینکه تاریخ شفاهی فراتر از خاطره است ادامه داد: تاریخ شفاهی امکان پرسش تمام سوالات تاکنون پرسیده نشده است.

قاسمی پور تصریح کرد: تاریخ شفاهی خاصیت پازلی دارد، یعنی شما در یک تحقیق تاریخ شفاهی باید با کل مجموعه افراد زنده ای که یک واقعه را تشکیل داده اند مصاحبه کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصالت زبان در مستندنویسی حفظ شود/تفاوت های خاطره و تاریخ شفاهی

اصالت زبان در مستندنویسی حفظ شود/تفاوت های خاطره و تاریخ شفاهی