مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 12:002021-11-27بين الملل

حمله توپخانه ای ترکیه به حومه الرقه برای دومین روز متوالی


خبرگزاری رسمی سوریه از حمله توپخانه ای نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن به حومع الرقه برای دومین روز متوالی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی تصریح کرد: نیروهای ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آنکارا، طی ساعات گذشته روستاهای معلک و صیدا را که در مجاورت جاده بین المللی M4 در حوالی شهر عین عیسی قرار دارند، با توپخانه سنگین هدف قرار دادند.

این حمله به خسارت به اموال عمومی و خصوصی و اراضی کشاورزی منجر شد.

این در حالی است که روز جمعه (دیروز، 26 نوامبر) نیز نیروهای ترکیه و گروه های مسلح وفادار به آن ها، اطراف بزرگراه بین المللی M4 و روستای هوشان از توابع شهرک عین عیسی در حومه شمالی الرقه را با راکت هدف قرار دارند  و به اراضی کشاورزی خسارت وارد کردند.

ارتش ترکیه که از سال 2016 تاکنون سه عملیات اصلی و گسترده نظامی به همراهی شبه نظامیان همسو با خود در شمال و شمال شرق سوریه انجام داده، هر بار بخش هایی از خاک این کشور را اشغال کرده است.

عملیات درع الفرات (سپر فرات) در 24 آگوست 2016، عملیات غصن الزیتون (شاخه زیتون) در 20 ژانویه و عملیات نبع السلام (چشمه صلح)در نهم اکتبر 2019 عملیات های نظامی ترکیه در سوریه سه عملیات اصلی صورت گرفته در این سالها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله توپخانه ای ترکیه به حومه الرقه برای دومین روز متوالی

حمله توپخانه ای ترکیه به حومه الرقه برای دومین روز متوالی