مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 11:502021-11-27پزشكي

ذخیره سازی بیش از یک هزار نمونه خون بند ناف در اردبیل


مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی اردبیل از ذخیره بیش از یک هزار نمونه خون بند ناف نوزاد در استان اردبیل خبر داد.

- پریسا رضایی ششم آذر در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار کرد: این دفتر از سال 1386 فعالیت خود را در استان اردبیل آغاز کرده و تاکنون یک هزار و 155 نمونه خون بند ناف نوزاد توسط آن ذخیره سازی شده است.

وی اضافه کرد: بند ناف به عنوان یکی از منابع مهم سلول های بنیادی در بیشتر مواقع به عنوان زباله، دور ریز می شود در حالی که با ذخیره سازی مناسب می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها با منشأ خونی موثر واقع شود.

مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی اردبیل یادآور شد: تا پایان آبان ماه سالجاری 124 نمونه خون بند ناف در استان اردبیل جمع آوری و جهت ذخیره سازی به بانک سلول های بنیادی رویان در تهران ارسال شده است رضایی، دیدار با پزشکان متخصص زنان و زایمان و مراکز سونوگرافی استان اردبیل را از برنامه های در حال اجرای دفتر نمایندگی بانک سلول های بنیادی خون بند ناف جهاد دانشگاهی اردبیل عنوان و خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف معرفی فعالیت های و تبیین اهمیت و مزایای خون بند ناف انجام می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی بیش از یک هزار نمونه خون بند ناف در اردبیل

ذخیره سازی بیش از یک هزار نمونه خون بند ناف در اردبیل