مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 11:452021-11-27بين الملل

رآکتور هسته ای فضایی جدید چین 100 برابر قدرتمندتر از رآکتور ناسا


گزارش های اولیه از شروع مراحل توسعه رآکتور هسته ای فضایی جدید چین نشان می دهد که این رآکتور هسته ای فضایی ممکن است 100 برابر قدرتمندتر از رآکتور هسته ای فضایی ناسا باشد و طراحی نمونه اولیه آن نیز در حال حاضر تکمیل شده است.

- گزارش های اولیه از شروع مراحل توسعه رآکتور هسته ای فضایی جدید چین نشان می دهد که این رآکتور هسته ای فضایی ممکن است 100 برابر قدرتمندتر از رآکتور هسته ای فضایی ناسا باشد و طراحی نمونه اولیه آن نیز در حال حاضر تکمیل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، گزارشی از ساوث چاینا مورنینگ پست نشان می دهد که برنامه فضایی چین، طراحی اولیه یک راکتور هسته ای فضایی قدرتمند را تکمیل کرده است.

برنامه فضایی این کشور در حال ساخت این راکتور است تا با آژانس های فضایی دیگری مانند ناسا که برنامه های هسته ای را دنبال می کنند، همگام باشد.

ناسا اخیراً از شرکت های خصوصی درخواست کرده است طی 10 سال آینده یک سیستم شکافت هسته ای توسعه دهند تا انرژی مورد نیاز برای مأموریت های فضایی در ماه را تامین کند.

چین و آمریکا وارد یک مسابقه فضایی جدید می شوند برنامه فضایی چین که تاکنون برخی از اجزای راکتور خود را ساخته است، می خواهد با انرژی هسته ای ماموریت های آینده خود در ماه و مریخ را تامین کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رآکتور هسته ای فضایی جدید چین 100 برابر قدرتمندتر از رآکتور ناسا

رآکتور هسته ای فضایی جدید چین 100 برابر قدرتمندتر از رآکتور ناسا