مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 11:352021-11-27سياسي

دوره دانش افزایی جغرافیای سیاسی ویژه استادان علوم پزشکی برگزار شد


دوره دانش افزایی استادان دانشگاه علوم پزشکی ایران با موضوع جغرافیای سیاسی و سیاست خارجی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: در بعد اقتصادی منطقه گرایی یعنی ما با کشورهای همسایه و منطقه، عاقلانه و هوشمندانه، دانش و فناوری و کالا بفروشیم و به جای آن ثروت و رفاه و امنیت برای خود ایجاد کنیم، وقتی همسایه های ما جنگ نداشته باشند، امنیت همسایه ها برای ما هم امنیت و رفاه اقتصادی فراهم می کند.

کوشکی، با بیان اهمیت جغرافیای سیاسی بعنوان دانش پایه آن را موجب فهم متفاوت مسائل حال و آینده و تاثیرات متفاوتی که در ذهن افراد می گذارد بر شمرد و اهمیت تحلیل واقع بینانه و علمی از موضوعات سیاسی و لزوم پرهیز از برداشتهای احساسی عاطفی در این زمینه ها را یادآور شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با تبیین جغرافیای سیاسی منطقه و جهان به بیان اهمیت سیاسی اقتصادی و جغرافیایی منطقه غرب آسیا پرداخت و علل توجه قدرت های جهانی و نیز عوامل ایجاد و گسترش تنش های دائمی در این منطقه را تبیین کرد.

وی با بیان اینکه توجه و گرایش کشورهای جهان به سمت سیاست های منطقه ای و لزوم افزایش قدرت منطقه ای در ابعاد گوناگون علمی و فناوری بعنوان راهبرد فعال و موثر کشورها برای تامین منافع ملی آنهاست گفت ما هم باید از لحاظ فکری و عملی به این سمت و سو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوره دانش افزایی جغرافیای سیاسی ویژه استادان علوم پزشکی برگزار شد

دوره دانش افزایی جغرافیای سیاسی ویژه استادان علوم پزشکی برگزار شد