مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 11:352021-11-27اقتصادي

الگوی کشت در اصفهان به تایید رسیده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری با بیان اینکه الگوی کشت کشور آماده و فاز نخست آن در پاییز وارد مرحله عملیاتی شده است، - معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: الگوی کشت در استان اصفهان، کاملاً نهایی شده و به تایید شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری با بیان اینکه الگوی کشت کشور آماده و فاز نخست آن در پاییز وارد مرحله عملیاتی شده است، افزود: این الگو در چهار سناریو از جمله سناریو های کم آبی شدید، کم آبی متوسط، کم آبی خفیف و نرمال آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای الگوی کشت، الزاماتی از جمله منابع مالی، همکاری همه دستگاه ها و سازمان ها و مسئولان استان و کشور لازم است، اضافه کرد: الگوی کشت در استان اصفهان، سازگار با شرایط حوزه زاینده رود آماده شده و وزارتخانه هم آماده اجرای این الگو است مشروط بر اینکه الزامات آن تامین شود.

اکبری درباره آب مصرفی بخش کشاورزی گفت: حدود پنج سال پیش 35 محصول با سطح پوشش بالای 85 درصد و تولید حدود 90 درصد را در برنامه عملیات میدانی قرار دادیم تا آب را در داخل مزارع، اندازه گیری کنیم اکنون حدود 34 محصول به پایان رسیده و فقط یک محصول باقی مانده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوی کشت در اصفهان به تایید رسیده است

الگوی کشت در اصفهان به تایید رسیده است