مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 11:352021-11-27سياسي

پیاده سازی گفتمان سند آمایش سرزمینی در زنجان


معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: در حال حاضر گفتمان سند آمایش سرزمینی در زنجان پیاده سازی می شود.

- احمد خداوردی ظهر امروز (6 آذرماه) در جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان، با اشاره به سند آمایش به عنوان یک سند بالادستی برای توسعه استان، اظهار کرد: در دهه 90 شورای آمایش سرزمینی تشکیل شد و پس از آن شوراهای مربوطه و اسناد تدوین شد که اسناد آمایش استان ها در 31 عنوان به تصویب این شورا رسیده است.

وی افزود: مطالعه آمایش سرزمینی جنبه های مختلف زندگی و فعالیت های انسانی را مطالعه کرده و عدم تعادل های موجود بین عناصر تشکیل دهنده فضای جغرافیایی را شناسایی کرده و امکان تحقق توسعه فضایی همه جانبه و پایدار را فراهم می کند.

این مسئول ادامه داد: این برنامه می تواند دربرگیرنده مجموعه اهداف، راهبردها، سیاست ها و برنامه های اجرایی که توسط بخش دولتی، خصوصی و تعاونی در ابعاد مختلف طبیعی، انسانی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی مطابق با جهت گیری های کلان ملی انجام می گیرد، باشد.

خداوردی با بیان اینکه چارچوب این مطالعات فضای مطلوبی را برای 1424 برای سند ملی و 1414 برای اسناد استانی ترسیم کرده است، تصریح کرد: این فضا شامل قلمروهای قابل توسعه در کشور، الگوی مطلوب استقرار فعالیت ها، الگوی مطلوب استقرار زیرساخت ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیاده سازی گفتمان سند آمایش سرزمینی در زنجان

پیاده سازی گفتمان سند آمایش سرزمینی در زنجان