مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 10:252021-11-27سياسي

دیوان محاسبات به گزارش بودجه شرکت های دولتی ایراد گرفت


عضو هیئت رییسه مجلس از ایرادات ساختاری دیوان محاسبات به گزارش سایت قطره و به نقل ازسازمان برنامه در مورد عملکرد بودجه‎ ای شرکت های دولتی خبر داد.

- مجتبی یوسفی عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400 در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص گزارش عملکرد بودجه شرکت های دولتی که از سوی سازمان برنامه به مجلس ارائه شده است، گفت: بودجه شرکت های دولتی سه برابر بودجه کل کشور است و به دلیل عدم نظارت دقیق بر این بودجه، مشکلاتی مانند حقوق های نجومی، سوء مدیریت ها و تخلفات به وجود آمده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس، با بیان اینکه بودجه شرکت های دولتی هیچگاه در مجلس بررسی نمی شد، گفت: براساس مصوبه مجلس مقرر شد که دولت هر سال گزارشی از عملکرد بودجه شرکت های دولتی به مجلس ارائه کند.

در همین راستا سازمان برنامه گزارشی از عملکرد بودجه شرکت های دولتی در شش ماهه اول سال 1400 به مجلس ارائه کرده اما این گزارش ناقص است.

وی در توضیح این مطلب اظهار داشت: برای بررسی دقیق گزارش باید مجامع شرکت های دولتی تشکیل جلسه داده و گزارش حسابرسی دقیق به سازمان برنامه و بودجه ارائه می کردند تا بر این اساس سازمان برنامه و بودجه گزارش عملکرد شرکت های دولتی را به مجلس ارائه کند.

یوسفی افزود: دیوان محاسبات در حال حاضر مشغول بررسی گزارش سازمان برنامه و بودجه در مورد بودجه شرکت های دولتی است اما اعلام کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوان محاسبات به گزارش بودجه شرکت های دولتی ایراد گرفت

دیوان محاسبات به گزارش بودجه شرکت های دولتی ایراد گرفت