مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 10:152021-11-27اجتماعي

کمبود بودجه کاوش شهر سوخته را محدود کرد


همزمان با آغاز نوزدهمین فصل کاوش در شهر سوخته، سرپرست هیأت باستان شناسی این محوطه گفت: به دلیل محدودیت در اعتبار، کاوش های این فصل به منطقه مسکونی شهر سوخته متمرکز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سیدمنصور سیدسجادی با بیان این که کاوش های فصل نوزدهم به مدت دو ماه ادامه دارد، افزود: فعالیت های باستان شناسی این فصل در سه کارگاه انجام می شود، کارگاه نخست در منطقه مسکونی شرقی واقع شده که فعالیت های باستان شناسی در آن با هدف دستیابی به لایه های قدیمی تر صورت می گیرد.

در کارگاه شماره 33 که دومین کارگاه است، ادامه فعالیت های سه فصل گذشته دنبال می شود.

کارگاه شماره 39 نیز در منطقه مسکونی واقع شده که فعالیت هیأت باستان شناسی در آن با هدف یافتن ساختمان ها و معماری جدید در حال انجام است.

سرپرست هیأت باستان شناسی گفت: دستیابی به چگونگی توزیع اتاق های کار، آشپزخانه، حیاط و سایر تأسیسات یک ساختمان در بخش های مربوط به دوره سوم استقرار در شهر سوخته در این فصل مورد نظر است.

او در ادامه از آغاز دیجیتال سازی اطلاعات به دست آمده در فصول گذشته خبر داد و افزود: درنظر داریم با این اقدام اطلاعات کاملی را تهیه کنیم و در اختیار پژوهشگران و محققان قرار دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود بودجه کاوش شهر سوخته را محدود کرد

کمبود بودجه کاوش شهر سوخته را محدود کرد