مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 09:052021-11-27اقتصادي

مقاومت برخی شرکت های دولتی برای انتقال حساب به بانک مرکزی


اخباررسیده حاکی از آن است که شرکت پالایش و پش فراورده های نفتی برخلاف قانون بودجه 1400 و قانون برنامه ششم توسعه هنوز حساب های خود را به بانک مرکزی منتقل نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در حالی که کشور با قانون بودجه 1400 بلکه بر خلاف قانون برنامه ششم توسعه نیز هست.

در بند (ب) ماده (17) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، مقرر شده تا حداکثر سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، کلیه حساب های بانکی اعم از ریالی و ارزی وزارتخانه ها، مؤسسات، شرکت ها، سازمان ها، دانشگاه های دولتی و اعتبارات دولتی نهادهای عمومی غیردولتی، تنها از طریق خزانه داری کل کشور و نزد بانک مرکزی افتتاح شود و شرکت ها و سازمان های دولتی در سایر بانک ها حسابی نداشته باشند.

*تخلف شرکت پالایش و پخش از قانون بودجه در شرایطی که نه 3 ماه بلکه بیش از 3 سال از تاریخ لازم الاجرا شدن برنامه ششم توسعه می گذرد هنوز برخی شرکت ها حساب های خود را به بانک مرکزی منتقل نکرده اند.

برای نمونه شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی پس از گذشت حدود چهار سال از تصویب احکام قانون برنامه ششم توسعه، هنوز در بانک های تجاری حساب داشته و برخی مبادلات مالی را از طریق این حساب غیر قانونی انجام می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاومت برخی شرکت های دولتی برای انتقال حساب به بانک مرکزی

مقاومت برخی شرکت های دولتی برای انتقال حساب به بانک مرکزی