مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 08:352021-11-27پزشكي

هشدار به وزیر بهداشت درباره اجرای قانون نسخه نویسی الکترونیکی


دولت برای واردات دارو و ساخت آن یارانه می دهد اما هر فردی می تواند با مراجعه به پزشک به راحتی دارو بگیرد و این نسخه ها هم جایی ثبت نمی شود چون هنوز نسخه نویسی الکترونیکی به درستی اجرا نمی شود.

- دولت برای واردات دارو و ساخت آن یارانه می دهد اما هر فردی می تواند با مراجعه به پزشک به راحتی دارو بگیرد و این نسخه ها هم جایی ثبت نمی شود چون هنوز نسخه نویسی الکترونیکی به درستی اجرا نمی شود.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که اگر وزارت بهداشت قانون مربوط به نسخه نویسی الکترونیکی را اجرا نکند تقاضای اعمال ماده 234 درباره رسیدگی به این تخلف برای وزیر بهداشت و مدیران عامل سازمان های بیمه گر داده خواهد شد.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در شرایطی که رییس جمهور دستور اجرای قانون مربوط به نسخه نویسی الکترونیکی را داده است، وزیر بهداشت در نامه ای خواستار استمهال و توقف 6 ماهه این طرح شد که البته طبق نامه رییس دفتر رییس جمهور با این درخواست مخالفت شده و رییس جمهور تأکید داشته که باید برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی همکاری شود.

نماینده مردم نوشهر در مجلس توضیح داد: در حال حاضر بیش از پنج برابر سرانه کشور به دارو اختصاص داده می شود چون در داخل یخچال ها و کابینت آشپزخانه های خیلی از منازل پر از داروست، داروهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار به وزیر بهداشت درباره اجرای قانون نسخه نویسی الکترونیکی

هشدار به وزیر بهداشت درباره اجرای قانون نسخه نویسی الکترونیکی