مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 20:152021-10-28اقتصادي

اتحادیه: تکذیب واردات موز آلوده


سال 1398 حدود 100 هزار تن موز در سطح چهار  هزار و 838 هکتار از اراضی استان های جنوبی کشور تولید و به بازار عرضه شد که نشان می دهد 20 درصد نیاز کشور از این محل تامین می شود.

-   رییس اتحادیه باروفروشان کشور با تکذیب واردات موز آلوده، گفت: واردات موز از سومالی نداریم، ایران سختگیرانه ترین قرنطینه را در بخش واردات محصولات کشاورزی داراست.

مصطفی دارایی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر آلودگی موزهای وارداتی از سومالی به کرم هلیکوباکتر افزود: به طور قطع این کلیپ صحت ندارد ما از کشور سومالی به هیچ عنوان واردات نداریم.

رییس اتحادیه باروفروشان کشور با بیان اینکه این کلیپ مربوط به کشور فرانسه است، اظهارداشت: واردات موز ایران از کشورهای اکوادور، فیلیپین، هند، پاکستان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ایران سختگیرانه ترین قرنطینه را در دنیا داراست، تصریح کرد: قرنطینه بهداشتی ایران حتی یک پله از قرنطینه بهداشتی آمریکا جلوتر است تا جایی که هیچ گونه میوه و محصولی با آفت وارد کشور نشود.

دارایی نژاد گفت: موزهای وارداتی ایران از کشورهای مذکور به شکل سبز در نایلون و کارتن بدون هیچ خلایی با کشتی های سردخانه دار وارد کشور می شود به طور مثال موزی که از کشور اکوادور وارد ایران می شود 30 رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه: تکذیب واردات موز آلوده

اتحادیه: تکذیب واردات موز آلوده