مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 19:002021-10-28سياسي

منافع کمتری نصیب خوزستان می شود / لزوم تأمین حق آبه استان


بسیاری از مؤسسات و شرکت های این استان، دفاتر مرکزی شان در تهران و حساب ها و گردش مالی آنها در پایتخت است و از این بابت منافع کمتری نصیب خوزستان می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، صادق خلیلیان شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد با اشاره به برکت وجود منابع عظیم مادی و معنوی و نقش بی بدیل در دفاع مقدس خوزستان اظهار کرد: این استان تبدیل به یک استان راهبردی در کشور شده که ظرفیت های بزرگی در آن به وجود آورده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در دفاع مقدس وقتی دشمن می خواست به نظام جمهوری اسلامی آسیب بزند از استان خوزستان شروع کرد اما در این استان نیز زمین گیر شد و در نهایت شکست خورد و عقب نشینی کرد، افزود: مسیری که استان خوزستان بعد از دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی طی کرده است با بازسازی مناطق جنگ زده شروع شد اما واقعیت این است که به رغم اینکه در سال های 72 یا 73 بازسازی به اتمام رسید اما عملاً وقتی به آبادان یا خرمشهر مراجعه می کنیم، مشاهده خواهد شد که آثار جنگ همچنان وجود دارد با وجود اینکه اعتباراتی برای بازسازی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: زمینه های بسیار متنوع و گسترده از نظر صنایع نفت، گاز، فولاد، کشاورزی در این استان وجود دارد و بعد از تهران در تولید ناخالص داخلی کشور در رتبه دوم است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منافع کمتری نصیب خوزستان می شود / لزوم تأمین حق آبه استان

منافع کمتری نصیب خوزستان می شود / لزوم تأمین حق آبه استان