مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 17:252021-10-28بين الملل

دولت غیرنظامی در سودان بر سر کار بیاید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شورای امنیت سازمان ملل متحد از حاکمان نظامی جدید سودان خواست تا دولت غیرنظامی را که این هفته سرنگون کردند، - شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی شدید از کودتای نظامی در سودان، خواستار بازگشت دولت غیرنظامی این کشور به قدرت و آزادی همه بازداشت شدگان شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شورای امنیت سازمان ملل متحد از حاکمان نظامی جدید سودان خواست تا دولت غیرنظامی را که این هفته سرنگون کردند، بازگردانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرانس پرس، شورای امنیت به اتفاق آرا بیانیه ای را تصویب کرد که در آن نگرانی جدی خود را در مورد کودتای دوشنبه در این کشور آفریقایی، ابراز می کند.

شورای امنیت همچنین خواستار آزادی فوری همه کسانی شد که توسط مقامات نظامی بازداشت شده اند و از همه طرف های ذینفع خواست بدون پیش شرط وارد گفتگو شوند.

صبح روز دوشنبه رسانه های منطقه ای خبر از وقوع کودتا در سودان دادند.

بر اساس گزارش ها، نظامیان، عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان را به همراه چهار وزیر و برخی رهبران ائتلاف الحریه و التغییر بازداشت کردند.

دولت فعلی سودان پس از اعتراضات مردمی در سال 2019 علیه عمر البشیر که موجب مداخله ارتش و عزل البشیر در 11 آوریل 2019 شد، طی توافقی میان ارتش و ائتلافی از گروه های مد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت غیرنظامی در سودان بر سر کار بیاید

دولت غیرنظامی در سودان بر سر کار بیاید