مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 11:102021-10-28اقتصادي

کوهسرخ، مهمترین رویشگاه گیاه دارویی آنغوزه در کشور


شهرستان کوهسرخ مهمترین رویشگاه گیاه دارویی آنغوزه در سطح استان خراسان رضوی و کشور است .

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ گفت: شهرستان کوهسرخ مهمترین رویشگاه گیاه دارویی آنغوزه در سطح استان خراسان رضوی و کشور است .

حمیدرضا مداح در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان کوهسرخ از قطب های مهم گیاهان دارویی در استان خراسان رضوی است، افزود: آنغوزه کوهسرخ به لحاظ کمی و کیفی دارای رتبه اول استان و از مهمترین رویشگاه های آنغوزه در ایران است.

وی تصریح کرد: با توجه به مراتع سرشار از گیاهان دارویی و طبیعت چشم نواز کوهسرخ از این شهرستان به عنوان بهشت گمشده استان یاد می شود، در حال حاضر زعفران، انغوزه، ریواس، انگبین، باریجه، آویشن، ترنجبین، اسپند از مهمترین گیاهان دارویی در کوهسرخ است.

مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ سطح زیر کشت گیاهان دارویی شهرستان کوهسرخ را 15000 هکتار اعلام نمود و اظهار کرد: آنغوزه مهمترین گیاه دارویی کوهسرخ و به صورت مرتعی است.

وی تأکید کرد: آنغوزه تولیدی شهرستان کوهسرخ با توجه به مزه و طعم در سطح استان و کشور گیاه انحصاری این منطقه محسوب می شود که کم نظیر است.

مداح با بیان اینکه آنغوزه چون علاوه بر مصارف دارویی در صنعت عطرسازی نیز مصرف بالایی دارد به همین دلیل صادرات این گیاه بسیار سود ده و ارز آور است، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوهسرخ، مهمترین رویشگاه گیاه دارویی آنغوزه در کشور

کوهسرخ، مهمترین رویشگاه گیاه دارویی آنغوزه در کشور