مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 11:102021-10-28اقتصادي

چوبهای لای چرخ صادرات


در دنیای امروز صادرات موتور توسعه اقتصادی کشورها محسوب می شود و هرچه اقتصاد کشوری پیشرفته تر، قدرت بهره وری آن بالاتر و توانمندی رقابت آن در عرصه بین المللی بیشتر باشد سهم بیشتری از تجارت جهانی را به خود اختصاص خواهد داد.

- ایسنا/آذربایجان غربی در دنیای امروز صادرات موتور توسعه اقتصادی کشورها محسوب می شود و هرچه اقتصاد کشوری پیشرفته تر، قدرت بهره وری آن بالاتر و توانمندی رقابت آن در عرصه بین المللی بیشتر باشد سهم بیشتری از تجارت جهانی را به خود اختصاص خواهد داد.

ضروری است دولتها همواره صادرات را موردحمایت خود قرار می دهندچراکه اولا صادرات مهمترین منبع درآمد ارزی کشورهای دنیا و تامین کننده نقدینگی برای اجرای برنامه های توسعه اقتصادی و فراهم کننده نیازهای وارداتی آنهاست .

ثانیاصادرات موجب ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی می شود که مصرف کننده داخلی نیز از نتیجه آن بهره مند می شود.

برهمگان پر واضح است صادرات علاوه بر اشتغال زایی، بهبود رکود اقتصادی، در ایجاد درامد ارزی بسیار تاثیر گذار است اما میزان حمایتها از کارافرینان و صادرکنندگان تولیدات داخلی توسط دولت و مشکلاتی که دراین مسیر مثل سنگی بر پای صادرکنندگان میخورد، موضوع قابل تاملی است که ایسنا در گفت و گو با یک فعال اقتصادی به گوشه ای از آن پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چوبهای لای چرخ صادرات

چوبهای لای چرخ صادرات