مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 09:102021-10-28پزشكي

داروی جدید بیوتک برای درمان کودکان مبتلا به کرونا در پروتکل درمانی اضافه شد


محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با تولید دارویی برای سرکوب کننده سیستم ایمنی آن را در زمینه درمان کودکان مبتلا به کرونا مورد آزمایش قرار دادند که بر اساس نتایج مثبت کسب شده این دارو در پروتکل کشوری درمان کودکان و نوزادان مبتلا به کرونا قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امیرحسین کارگاه، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در حوزه دارویی در مراسم رونمایی از داروی آناکینرا ، این دارو را اولین داروی بیوتک کشور دانست که کلیه مراحل تحقیق، توسعه و تایید و تولید آن در کشور انجام شده است.

وی با اشاره به ارزش و کیفیت این داروی بیوتکنولوژی گفت: برای این امر چهار گروه شاهد داشتیم که یکی از آنها انجام آزمون های کنترل کیفی مقایسه ای با برند اصلی بود که برای این منظور با مؤسسات خارجی در این زمینه ارتباط داشتیم و بعد از سه ماه مطالعه و تحقیق به شبی سازی محصول رسیدیم.

کارگاه ادامه داد: آزمون کنترل کیفی در مقایسه با برند اصلی از دیگر شواهد کنترل کیفی بود که فرایند آن در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو انجام شد و نتایج نشان داد داروی ایرانی مغایرتی با نمونه خارجی ندارد.

وی با اشاره به شاخص دیگر مطالعه این دارو گفت: در بخش پیش مطالعات بالینی که طی دوسال انجام شد، در حالی که طی این مدت از سوی وزارت بهداشت پروتکل جدید انجام این مطالعات ابلاغ شد؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروی جدید بیوتک برای درمان کودکان مبتلا به کرونا در پروتکل درمانی اضافه شد

داروی جدید بیوتک برای درمان کودکان مبتلا به کرونا در پروتکل درمانی اضافه شد