مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 08:552021-10-28اجتماعي

هشت مرکز توانبخشی اوتیسم در خراسان رضوی فعال است


مشهد معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: با فعالیت هشت مرکز توانبخشی اوتیسم، صدها کودک دارای اختلالات طیف اوتیسم از خدمات این مراکز بهره مند می شوند.

- به گزارش، حمیدرضا علیزاده با بیان این که در حال حاضر هشت مرکز توانبخشی اوتیسم در استان فعال هستند، اظهار کرد: غربالگری اوتیسم اکنون به صورت سامانه ای و از طریق ورود والدین این کودکان به سامانه و پاسخ به پرسشنامه استاندارد شده ای که در سایت قرار داده شده، صورت می گیرد.

وی ادامه داد: خدمت به کودکان اوتیسم در سال های اخیر در بهزیستی گسترش قابل توجهی داشته و در حال حاضر صدها کودک دارای اختلالات طیف اوتیسم در استان از خدمات مستقیم یا غیر مستقیم بهزیستی بهره مند می شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی افزود: در سامانه غربالگری، اطلاعات لازم در خصوص اقدامات بعدی خانواده نیز ارائه شده و مراکز توانبخشی، آماده گرفتن تست ها و بررسی های لازم برای اطمینان خانواده از اینکه کودک شان در طیف اختلالات رشدی قرار می گیرد یا نه، هستند.

وی تأکید کرد: اگر در شهرستان محل سکونت خانواده ای، مراکز توانبخشی نباشد و انجام تست های لازم در شهرستان امکان پذیر نباشد، بهزیستی شهرستان در خصوص ایاب و ذهاب و انجام تست در شهرستان های دارای مراکز توانبخشی، مساعدت خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشت مرکز توانبخشی اوتیسم در خراسان رضوی فعال است

هشت مرکز توانبخشی اوتیسم در خراسان رضوی فعال است