مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 08:352021-10-28سياسي

تأکید تخت روانچی بر حمایت از مردم فلسطین در برابر اشغالگری ها


سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد بر حمایت از مردم فلسطین در مقاومت مشروع آنها در مقابل اشغالگری تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک روز چهارشنبه پنجم آبان ماه در کمیته ویژه سیاسی و استعمار زدایی سازمان ملل شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پراخت.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای مؤسس کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو، همچنان بر این اصل مورد توافق جهانی تأکید می کند که فضای ماورای جو، میراث و مایملک مشترک برای همه بشریت است و منحصراً می بایست برای مقاصد صلح آمیز و به نفع نسل های کنونی و آینده همه مردم کاوش و استفاده قرار گیرد.

همچنین این قلمرو برای اکتشاف، استفاده و دسترسی همه کشورها بر اساس برابری و با احترام کامل به اصل عدم تملک هیچ بخشی از آن آزاد خواهد بود.

تخت روانچی ادامه داد: ترویج همکاری های بدون تبعیض در فعالیت های فضای ماورای جو و همچنین عدم مداخله در فعالیت های دولت ها در کاوش و استفاده از فضا برای اهداف صلح آمیز نیز باید به طور کامل رعایت شود.

نماینده ایران در سازمان ملل خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای نقش و جایگاه کمیته علمی سازمان ملل متحد در مورد اثرات تشعشعات هسته ای (UNSC


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید تخت روانچی بر حمایت از مردم فلسطین در برابر اشغالگری ها

تأکید تخت روانچی بر حمایت از مردم فلسطین در برابر اشغالگری ها