مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 07:452021-10-28اقتصادي

کاهش درآمدهای نفتی و شکل گیری تقاضاهای جدید آماری از سوی حاکمیت


معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران گفت: با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی و شکل گیری تقاضاهای جدید آماری از سوی حاکمیت گفت: مرکز آمار ایران سعی می کند به این تقاضاها پاسخ گوید.

- ، ایوب فرامرزی صبح امروز پنج شنبه در همایش بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی در تبریز، با ارائه توضیحاتی پیرامون رویکردهای جدید مرکز آمار ایران، اظهار کرد: در دوره های گذشته کشور ما و اکثر کشورهای تک محصول که وابسته به صادرات مواد خام هستند، به مسئله برنامه ریزی اهمیت چندانی قائل نبودند؛ چرا که نیازی احساس نمی شد.

وی افزود: در این کشورها همواره درآمدهای نفتی همواره وجود داشته و جدا از عملکردها طرح های حاکمیتی را تأمین مالی می کرده است.

فرامرزی تصریح کرد: در طول زمان با محدود شدن این درآمدها که مبتنی بر تولید، استخراج و صادرات و فروش نفت خام است، حاکمیت ها برای پیشبرد اهداف به منابع مالی جدید نیاز دارند که جز از طریق تخصص و مهارت و شکل گیری فضای رقابت و تولید حاصل نمی شود.

معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران ادامه داد: افزایش تولید و توانمندی رقابت محصولات تولیدی نیازمند برنامه ریزی دقیق و در اختیار داشتن آمار و اطلاعات بروز و بهنگام است؛ بنابراین تولید و استفاده از آمار و اطلاعات با کمیت و کیفیت مناسب از اولویت های اصلی حاکمیتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش درآمدهای نفتی و شکل گیری تقاضاهای جدید آماری از سوی حاکمیت

کاهش درآمدهای نفتی و شکل گیری تقاضاهای جدید آماری از سوی حاکمیت