مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 07:402021-10-28سياسي

سامانه SDI پیوند میان سند آمایش و داده های آماری را برقرار می کند


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به رونمایی از سامانه زیرساخت داده های مکانی(SDI) استان گفت: سامانه SDI پیوند میان سند آمایش و داده های آماری را برقرار می کند.

- ، داود بهبودی صبح پنج شنبه در همایش بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی در تبریز با اشاره به اهمیت آمار در زمینه های سیاستگذاری، برنامه ریزی، اجرا، نظارت، پایش و ارزیابی، اظهار کرد: ضعف ها و کاستی هایی در سطوح مختلف دستگاه های اجرایی، فرایندها، سامانه ها، فرهنگ آماری، خانوارهای پاسخگو و حتی سازمان متولی نظام آماری کشور وجود دارد که باید رفع شود.

وی افزود: حکمرانی آینده دنیا مبتنی بر آمار و داده های آماری خواهد بود؛ بر این اساس نظاماتی که به آمار دقیق، بروز و قابل اتکاء دسترسی دارند، به موقع خواهند توانست تصمیمات مناسب بگیرند؛ اما نظاماتی که به آمار دسترسی به موقعی ندارند در تصمیم گیری دچار چالش ها و مشکلات جدی می شوند.

وی با بیان اینکه هدف رشد هشت درصدی اقتصاد در سال های گذشته محقق نشده، اذعان داشت: وقتی به نظام آماری مراجعه می کنیم، اطلاعاتی در سطح شهرستان ها با این جزییات که بگوییم در هر شهرستان چه سرمایه گذاری هایی در بخش های مختلف مورد نیاز است تا در مجموع رشد مورد نظر اقتصادی در کشور حاصل شود، در دسترس نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه SDI پیوند میان سند آمایش و داده های آماری را برقرار می کند

سامانه SDI پیوند میان سند آمایش و داده های آماری را برقرار می کند