مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 07:252021-10-28اجتماعي

تشدید بحران آبی در چهارمحال و بختیاری/ منابع آبی کوهرنگ نزدیک صفر!


عضو کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری گفت: با خشک شدن کامل آبشار کوهرنگ تا 20 روز آینده از کوهرنگ تا شهرکرد آب شرب همه مردم دچار مشکل خواهد شد.

- سید هاشم فاطمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به منابع عظیم آبی در کوهرنگ، گفت: از هزاران سال گذشته تا دو دهه اخیر در ارتفاعات ذخایر برفی فراوانی داشتیم اما با گرمی هوا در سال های اخیر این ذخایر را از دست داده ایم و همه برف های ذخیره شده آب شدند.

عضو کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری، افزود: عدم بارش برف یکی دیگر از دلایل ذوب شدن ذخایر برفی است که سبب خشک شدن دریاچه ها و چشمه های استان شده است.

وی با بیان اینکه زلزله ربطی به نابودی یخچال ها ندارد، ادامه داد: گرم شدن هوا امری جهانی است اما آهنگ گرم شدن در ایران تندتر است زیرا که مصارف سوخت فسیلی در ایران نبست به بسیاری از کشورهای دیگر بالاتر است ضمن اینکه احداث سدها نیز این موضوع را تشدید کرده است.

 فاطمی بیان کرد: کم شدن بارش برف و گرمی هوا سبب ذوب شدن برف در کوه ها و کاهش آب های زیرزمینی شده و ما را به بارش های فصلی محتاج کرده است یعنی هر سالی مانند امسال که بارندگی در پاییز و زمستان کم باشد وضعیت بحرانی خواهیم داشت و امسال باید منتظر روزهای بدتری باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید بحران آبی در چهارمحال و بختیاری/ منابع آبی کوهرنگ نزدیک صفر!

تشدید بحران آبی در چهارمحال و بختیاری/ منابع آبی کوهرنگ نزدیک صفر!